9 juni 2009

Helgturnén i korthet

Jag startade ensam hemifrån i fredags och tog tåget till Falköping för att representera familjen och hänga blommor på den yngste falköpingskusinen som nu tog studenten. Lite stressigt, men jag kom i alla fall fram i tid till skillnad från min bror som missade tåget från Linköping. Det regnade mycket, så de stackars studenterna blev blöta, men när det var dags för blomsterpåhängning så höll det i alla fall upp. Sen hem till familjen T för en massa mat och god tårta. Här anslöt också M efter ett tag för att äta och gratulera studenten. Ganska tidigt bröt vi upp för att åka vidare mot helgens nästa etappmål, Södertälje och M:s syster C med man och 3-veckors bebis. Vi hade tur och lillkillen var vaken när vi kom dit så vi slapp vänta till nästa morgon med att titta på honom. Han var väldigt söt, och i alla fall så länge som vi var där tyst och lugn och accepterade att bli runtburen av både mig och M. På lördagen var det C:s 30-årsdag, så hon hade ett litet kalas, med en massa kakor, bullar, muffins och tårtor. Tur att man redan är så tjock att det inte märks med lite till :-). Nästa dag åkte vi vidare mot Linköping och konfirmation av en av mina kusiner. Hon blev konfirmerad, vi fick sjunga lite fina psalmer och sen var det återigen mat- och tårtdags innan vi satte oss i bilen för hemresan. I sin helhet en mycket trevlig helg. Tack till alla som vi hälsade på!!!

Inga kommentarer: