2 juni 2009

Sliten

Konferenslivet är hårt. Jag är redan helt slut och ändå är det två dagar kvar. Igår startade jag kvart i 8 med biljettförsäljning, stressade genom tre presentationssessioner, varvade med biljettförsäljning, pengaräknande och telefonsamtal till mina medarrangörer av den kvällens sociala aktivitet. Sen var det båttur och middag och sent hem. Idag upp tidigt för att sätta upp en poster med mina forskningsresultat som jag mellan presentationssessionerna har sprungit till för att vara på hugget om någon skulle visa sig intresserad. Kvällens sociala aktivitet hoppade jag över till förmån för första gången på föräldrautbildningen. I morgon blir det konferens med inplanerat springande mellan föreläsningssalarna ett antal vändor följt av bankettmiddag på kvällen. På torsdag är det bara halvdag som tur är, så jag hinner åka en vända till jobbet och kolla läget innan jag kan pusta ut och ladda om inför helgen. Det är väldigt roligt med konferens, men väldigt slitigt också. Fast bekvämt att årets upplaga håller hus i Svenska mässan, blir ju till och med kortare resväg än en vanlig dag.

Inga kommentarer: