31 juli 2009

Det närmar sig...

Ja, på tisdag är beräknat förlossningsdatum, så egentligen kan det börja hända grejer när som helst. Eller det kan dröja ytterligare tre veckor (vilket jag inte hoppas på). Jag börjar tröttna ganska mycket på att vara gravid även om jag för tillfället mår betydligt bättre än tidigare och enormt mycket bättre än vad jag förväntat mig att göra så här sent. Nu kan jag till och med promenera i normal gångtakt utan att få håll, vattnet jag samlade på mig i fötterna är borta, bara väldigt lindrig foglossning och min växtvärk på magen känns bara av några gånger om dagen jämfört med hela tiden för några veckor sedan. Däremot är det ganska irriterande att behöva stanna och vila på en parkbänk i uppförsbacken hem från Ica, att bli andfådd av att ta på sig skor eller strumpor, att få ont i ryggen nästan bara av att sätta sig i en bil, att behöva ta spjärn mot något för att kunna vända sig om i sängen, att gå upp och kissa fyra gånger per natt eller att ibland behöva hjälp av M för att ta sig ur soffan.

För er som är nyfikna på om det händer något så tänkte jag nu också trappa upp bloggandet, så räkna med minst ett inlägg om dagen framöver.

2 kommentarer:

Lullun sa...

Spännande, spännande. Och vad bra att du mår bättre (även om du nu inte lät helt pigg ;-) )!

Winnie The Pooh sa...

*väntar och väntar och väntar*