26 september 2009

Barnmarknaden

I morse var vi på plats utanför skolan där barnmarknaden ägde rum 35 minuter innan dörrarna öppnades. M placerade sig i kön som så här tidigt bara var ca 20 m. Jag och Folke laddade med lite amning i bilen innan vi också placerade oss i kön. Vi hade planerat att jag skulle vara den som roffade åt mig grejer så M tog Folke i bärselen. Något före oss i kön befann sig familjen P, så fru P passade på att ge oss några goda råd om vad vi behövde och var i skolan de grejerna fanns. När dörrarna öppnades ringlade sig kön över hela skolgården, ca 250 m och alla rusade in för att göra de bästa fynden. På fru P:s inrådan gick jag direkt på bilbarnstolarna och slet till mig en som såg bra ut. M hittade en bra bärryggsäck och sen valde vi snabbt mellan babygymmen. 10 minuter senare hade vi hunnit visa upp Folke för min förra kollega MS som ingick i arrangörsstaben, betalat grejerna och lastat in dem i bilen. Nu var det dags för nästa etapp - kläderna. Efter att ha samlat på oss kläder i lämpliga storlekar satte vi oss i caféet där vi sorterade vad som skulle köpas och inte. Under tiden växte kön, så det blev till att köa länge innan vi kunde ta oss ut igen med våra fynd.

Folke testar sitt nya babygym

2 kommentarer:

Lullun sa...

Jösses, vilken cirkus! :-)

Miasworld sa...

Jag tror nog inte att det där är mitt ställe...