23 september 2009

Första tågresan

I söndags gav jag och Folke oss ut på den första tågresan för Folkes del. Målet var Lidköping och besök hos Folkes mormor och morfar. M skjutsade oss till stationen och stuvade in hela paketet med barnvagn, bilstol och ett stort antal ombyten till Folke (fast två pyjamasar för två nätter var egentligen en för lite). På måndagen promenerade vi in till centrum och hälsade på hos Folkes morfarsmor som nu äntligen fick träffa sitt första barnbarnsbarn. Kvällen spenderades hemma hos mormor och morfar med besök av mormorsmor och en gammal granne och barndomskompis till mig. På tisdagen var det dags för en påhälsning på mitt och M:s gamla jobb innan tåget gick tillbaka till Göteborg. Roligt att träffa alla gamla kollegor som jag inte sett på länge även om det mot slutet blev så stressigt att vi inte hann med alla som jag tänkt hälsa på. Tågresan hem gick utmärkt, efter att Folke fått mat somnade han i bilbarnstolen och sov ända tills vi kom fram och blev mötta av M på stationen.


3 kommentarer:

Rockulle sa...

Åh, vad söt han är! Det går tåg till Linköping oxå! :D

Lullun sa...

Härligt! En bra idé också att lära honom resa redan som liten. Aaju har ju nästan växt upp på flyg och tåg och är megalätt att resa med, kanske just därför (eller för att han liknar sin mor.. ;-) ).

K sa...

U: vi längtar efter er också!
Lullun: Det är nog inte många vuxna som har rest så mycket som Aaju :-)