2 december 2009

Ovanvåningen

Allt slit för att få ytterligare 50 kvadrat boyta börjar närma sig sitt slut.
Under hösten har alla innertak spikats/skruvats upp. För några veckor sedan fick jag tillslut energi att färdigställa ventilationstrumman dels med att bygga in den delen som kommer upp vid trappan och dels papier mache-a delen inne i klädkammaren med vävtapet.
Igår tapetserade jag det sista i allrummet förutom fondväggen vars tapet är restnoterad från fabrik. Därmed är alla rum tapetserade. Idag har farsan varit i farten och hjälpt till med taklister, fönsterfoder och smyglister. Efter jobbet idag åkte jag svängen via IKEA och handlade 18 paket golv som senare under kvällen levererades vid dörren.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Kommer bli kanon!

Unknown sa...

Kul att se! Det är lite skillnad sen jag såg det.

Kram

AK sa...

Det går framåt, jag är impad, ska bli spännande o få se hur golvet blir.

Anonym sa...

Så flitiga ni är! Ser fram emot att se hur det blir när det blir klart (vilket jag räknar med att ni också är vid det här laget ;-) ).

Konsultpappan sa...

Det där med att IKEA kör hem samma dag är bara SÅ härligt.

Jag blev rent lyrisk när min fru berättade det för mig.