16 augusti 2010

2 år som man och hustru

Idag firar jag och K pappersbröllop. För två år sedan sa vi ja till varandra i Gösslunda kyrka utanför Lidköping. Den 16-08-08 kl 16. Fint va, jag gillar symmetrin. Några av gästerna läser säkert på bloggen, så tack till er som förgyllde vår dag! Idag är det andra som förgyller vår vardag. Folke blir 1 år i morgon. Så nära det var att även han fick fira den 16e augusti, men han höll ut i ytterligare 2 timmar och fick en alldeles egen dag. 17-08-09 (Ser ni att även det blir ett bra datum?)
Vår bröllopsdag firade vi lite i förskott. Det blev enklast så med barnvaktandet. Vi hade bokat bord på Sjöboden ute på Spiken (strax väster om Läckö slott). En trerätters Vänermeny till mig och en Sommarmeny till K. Mycket, mycket gott! Efter en tur runt Kållandsö och utomhusbio i stadsparken avrundades kvällen med rejält kräftskivepartajande... Tja, vi tittade mest på förödelsen som lite för mycket snaps kan göra med fullvuxna karlar. Men trevligt det var det.

Nästa år, 3 år, innebär Läderbröllop... Hmmm hur ska vi fira det mån tro. Lack&Läder!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Och lovar; jag ska hålla mig borta när det väntar 3-årsdag. Låter farligt... ;-)