3 maj 2009

BRIO

Efter att ha inventerat barnvagnsmarknaden i över 2 månader. Sonderat affärerna. Stämt av priset, utbud och modeller. Rangordnat egenskaper, listat färger, bockat av antal hjul så har vi ikväll slagit till på en begagnad Brio Nova av 2006 år modell.

Nu tänker kanske valda delar av läsarkretsen att 'stackars unge som ska få åka runt i nåt gammalt härke utan vare sig stil eller finess', men då skall jag förtälja!

Jag har ägnat hela kvällen med att färga tyget ny-svart, 5-56-dimman har stått tät runt chassit och varenda skruv är putsad och fejad. En nästan helt ny vagn har det blivit och framförallt inte i närheten av vad 2009 års värstingmodell skulle ha kostat.

4 kommentarer:

GANSKA LAGOM sa...

Bra jobbat och bra köpt! Tycker inte heller man måste köpa det senaste. Finns bra med begagnade vagnar som funkar ypperligt! =)

Marina sa...

attans vi hade ju kunnat sälja vår vagn samma årsmodell faste en tysk en :). ni kanske behöver en extra vagn? ;)

K sa...

Ganska lagom: precis, jag tror vi kommer bli nöjda och du har ju visat vad mycket fint man kan göra av gamla grejer :). Det var tom överkastningsbart styre och en nästan helt oanvänd hårdlift med, så ett riktigt fynd enligt mig.

Marina: Vi klarar oss nog med en vagn fast vem vet, om några år kanske vi vill köpa er syskonvagn ;)

M sa...

Hmmm... måste erkänna att jag inte är särskilt nöjd med min färgning av tyget... Typ inte alls. Men men, de rostiga muttrarna är ju fina igen :-)