8 februari 2010

Babysim

Igår kom så äntligen babysimmningen igång. Efter teorilektion och badbyxeköp för flera veckor sedan så drog simmingen nu igång på riktigt. Förseningen berodde på en sönderfrusen ventilationsanläggning som helt sonika behövde lagas efter jul och nyårshelgen. Vi värmde upp på förmiddagen med att Folke fick pröva mina simglasögonen och torrsimma lite på den nya bilbanemattan.


För att inte jag skulle vara helt förslappad och fet i bassängen kom jag för första gången ut på en skidtur under söndagförmiddagen. Efter 45 minuter hade jag asat mig runt Kåsjön och insåg att det var länge sedan som jag åkt Vasaloppet...

Åter till babysimningen.
Efter att instruktörerna ropat upp alla namn och kontrollerat att badbyxorna satt bra över rumpan (Folkes :-( ) var det dax att bada. Först en namnsång, sen lite rygg och magläge, några leksaker och slutligen en vinkahejdåsång så var badningen slut efter ca 15-20 minuter...

Folke gillade badet och tyckte det var gött att plaska, vilken tur, då var det ju inte helt bortkastade 156 kr...

Inga kommentarer: