5 februari 2010

Hos kusslingarna

I veckan har jag och Folke varit och hälsat på hos moster U med familj. Fast vi höll på att inte komma iväg över huvudtaget när bussen hemifrån till stationen inte kom. I stället för att ha en timme till godo för lunchinköp, blöjbyte och busslokalisering blev det en språngmarsch genom centralstationen och NE-terminalen innan vi kom fram till bussen 5 minuter innan avgångstid. Därefter gick resan relativt bra, även om det inte är det lättaste att sitta still på en buss i 3,5 timmar med en bebis som inte alls tycker det är kul att inte få hoppa, stå och leka. Väl framme i Linköping välkomnades jag av U med en välbehövlig stor kaffe latte och lite lek och gos med G, 3 månader och E, 4,5 år. Folke och G verkade uppskatta att ligga och prata med varandra och lärde sig många nya ljud under tiden vi var där och varje gång som E kom i närheten tittade de på honom och log. Folke var också väldigt fascinerad av G:s fötter och ville gärna dra av honom sockarna vilket inte var så uppskattat av G. På kvällen åkte jag, Folke, U och G till en av mina kompisar från chalmerstiden som numera bor i Norrköping med sin nästan vuxna dotter. Mycket trevligt att träffas och G passade på att göra sin första vändning från rygg till mage där.

På tisdagen åkte jag, U och bebisarna till simhallen och gick på drop-in-babysim. Både Folke och G tyckte det var jättekul, sprattlade med benen och såg glada ut. Men de blev väldigt trötta, så på eftermiddagen blev det mycket sömn för dem, vilket gjorde att jag och U kunde spela en massa spel med E när han kom hem från förskolan. På kvällen kom min lillebror och lekte med barnen innan de gick och lade sig och vi vuxna såg på film resten av kvällen. Onsdagen blev snow racerdag. När E kom hem från förskolan gick vi till pulkabacken och körde snow racer och de som vågade åkte också snow boogie medan Folke och G sov i sina vagnar. Med nästan 50 cm snö gick det till en början trögt att åka men efter några åk hade jag kört upp ett bra spår i backen. På hemvägen gjorde vi varsin snöängel i den orörda snön. Härligt! På kvällen kom lillebror igen och även min andra moster med familj för att träffa oss. Vi spelade TP och hade trevligt. På torsdagen var det dags för oss att åka hem igen efter några trevliga dagar. Hemresan gick bra och när vi mötte M vid NE-terminalen sken en tidigare ganska gnällig Folke upp i ett stort leende.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att ni träffade M på resan, ja alltså tjej-M. ;-)