16 april 2010

8 månader

Äntligen har jag några minuter över.
Folke sover i sin säng och jag hinner till slut blogga. Jag vet att ni saknat det. Över en vecka sedan sist och ingen uppdatering på Folkefronten. Men nu kommer det. Nu på förmiddagen var jag med Folke hos BVC för första gången. Tant Kerstin tog emot oss hon pratade, mätte och noterade, Folke kissade, gnällde och var lite sömnig, jag frågade, undrade och blev nerkissad.
För att komma till sak. Folke håller sin längdkurva och är nu 75,5 cm lång (brås nog på sin morfar). Vikten har planat ut och är nu bara på 1 kurva över normal och han landade på 9,8 kg. Allt ser helt normalt ut.

På vägen dit testade jag bärstolen som vi köpte på barnmarknaden i höstas. Den funkade perfekt, Folke satt lugnt och stilla i sätet och de rejäla bärremmarna gjorde det till en fröjd att promenera med killen på ryggen. Denna ska bli flitigt använd i vår och sommar när vi kan knalla runt i skogen utan att vara bekymrade över hur man kommer över rötter och stenar på små slingriga stigar. Härligt!

Snart väntar vi besök. Folkes kompis W dyker nog upp med sin mamma i släptåg. Planen är att äta sushi och ta en lång promenad i det förhoppningsvis fortsatt soliga vädret.

Inga kommentarer: