8 april 2010

Trondheim över dagen

Igår praktiserade jag som väldigt viktig forskningsperson och åkte till Trondheim för att föreläsa på en doktorandkurs. Det blev en tidig morgon med uppstigning före 5, frukost och morgonamning innan jag tog bilen till Landvetter. Sen en timmes flyg till Arlanda, en timmes väntetid och sen en timmes flyg till Trondheim. På Arlanda köpte jag en lunchbaguette som jag smugglade förbi tullhundarna i Norge. Sen blev det flygbuss långt ut i ett industriområde, på vägen såg jag Nidarosdomen genom fönstret. Sen en kort promenad till NTNU där jag träffade tjejen som arrangerade seminariet och förberedde mig lite. Sen var det dags för mitt framträdande, en presentation på 30 minuter och sen 30 minuters diskussion innan det var dags att åka igen för att hinna med flyget tillbaka. Vid 21-tiden på kvällen var jag tillbaka hemma igen efter en lång dag, även om den aktiva jobbtiden var väldigt kort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här var det snabba ryck. :-) Tur att detta var före alla flygproblem, annars hade det ju kunnat bli en låång resa utan direkt mycket bagage...