12 mars 2010

Den sista dagen

Idag är min sista dag som mammaledig på heltid. Vi har lekt, gosat, läst bok och promenerat i solskenet. På måndag blir det M som tar över som heltidspappa i 7,5 månader, något jag tror kommer att vara bra för oss alla tre. Samtidigt som jag tycker jättemycket om att vara hemma med Folke har jag börjat känna ett litet sug efter att jobba, och nu i vår kommer jag undervisa i en rolig kurs samtidigt som jag själv ska läsa en kurs som jag redan nu känner kommer hjälpa mig framåt i min forskning.

En sammanfattning av min föräldraledighet skulle kunna vara:
Augusti: Väntan, förlossning, glädje, förvirring.
September: Amning, leenden, sensommarpromenader.
Oktober: Första kvällen med barnvakt, första träffarna med mammagruppen från FL, lite längre sovstunder.
November: Dop, första vändningarna, lek, skratt och sång.
December: Smakportioner, Folke börjar med napp och med att sova i vagnen, första tänderna.
Januari: Riktig mat gör att sömnen blir bättre och jag behöver inte amma lika ofta, Folke kan sitta både i stolen och på golvet.
Februari: Babysim, resor, mycket lek.
Mars: Njuter, gosar, sjunger och leker.

2 kommentarer:

AK sa...

Den lillemannen börjar bli stor, hoppas jag får tillfälle o bjuda in mig själv snart. Låter som en spännande vår för både mamman o pappan, o Folke :)

M sa...

AK, bjud in dig själv när du vill!