7 mars 2010

Första dyket

Efter att ha övat på kommandot "DYK!" under ett par veckors tid både på babysim och i badkaret här hemma så var det äntligen dax att dyka på riktigt. Under överinseende av simlärarinnan så skulle jag med bestämd hand dränka Folke och låta honom komma upp på axeln för tygghet och hosta upp allt vatten.
Första dyket blev en överraskning för Folke och en konstig obehagskänsla för mig. Jag blev nästan knäsvag och skakis över att ha dränkt min älskade son, men Folke hostade några gånger och var inte det minsta gnällig eller rädd över det som hänt.
Sedan höll vi på under hela lektionen att testa dyk och berömma efter varje gång. En härlig känsla att märka att Folke tyckte det var roligt och se hur han tittade där under vattnet.

Nästa gång får vi allt försöka skaffa fram en vattentät kamera för att föreviga lite undervattensbilder. Tills dess får ni bara lita på mitt ord.

Inga kommentarer: