4 mars 2010

Pappaledig för en dag

Idag sattes mina pappakunskaper på prov. Har jag snappat upp skötselanvisningarna från K. Jag har varit pappaledig under en hel dag. K var på kurs och jag fick en vecka i förväg starta min pappaledighet. Eller ledig och ledig, det känns som fel ord. Jag har varit pappaupptagen idag.

Förmiddagen gled snabbt förbi med bollkastande, ballonglekande och pottbajsande. Under Folkes förmiddagslur passade jag på att dricka en kopp kaffe och värma på en tidig lunch till mig själv.
Folkes pasta&kyckling gick, efter lite trugande och roliga face, ner. Den underbara dagen med värmande sol passade perfekt för en långpromenad till Kåsjön och tillbaka. Undrar om alla lediga pappadagar innebär sol?

När K kom hem vid halvsextiden så stod maten på bordet alla var nöjda... tills nu när Folke inte längre vill ha sin gröt och totalvägrar allt... kanske trots allt behövs lite mammanärhet nu efter en lång dag endast tillsammans med mig.

Om en dryg vecka är det dax på riktigt. Då börjar jag min föräldraledighet. Härligt härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat
M2