3 februari 2009

Barnvagnar

I lördags var vi på shoppingrunda. Det började med att jag ville åka och spana in lite schysta badkar, toalettstolar och handfat till mitt nästa renoveringsprojekt, köket... nä, badrummet.
Efter att ha strosat runt och känt på kranar, funderat på att provbada i det upphällda bubbelbadet och spanat in snygga hyllor (av olika sort) så började K gnälla över att det var dax att gå.

Visst tänkte jag, då åker vi väl hemåt, eller kanske svängen förbi K-rauta. Det var förstås inte Ks plan. Hon hade fått med sig vägbeskrivningen till barnbutiken i Mölndal. Nu skulle det spanas på barnvagnar.
Vilken djungel, och framförallt VILKA priser. Funderar på att snickra ihop en vagn själv. Lite skumgummi och tyg så har man nog piffat till den.

Eller inte. Det får nog bli en vagn. Men det var mycket att tänka på. Ska den vara kombi eller inte kombi. Ska det vara hårt eller mjukt. Ska det vara svängbara hjul eller inte. Ska den gå in i bagaget på bilen eller ska vi köpa ny bil för att få in den. (Jag har försökt lobba för förslag två) Och inte nog med barnvagn, sen ska det ju vara bilstol och säng och allt annat. Får nog planera om i hushållsbudgeten. Det blir nog ingen platt-tv i år heller.

Men, ni mödrar där ute och även fäder för den delen, vad ska man satsa på i barnvagnssektorn?

5 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Det här reder vi inte ut via bloggen. Det kräver en middag! Kan vi bjuda in oss hos Herr och Frau Johansson igen, tror ni? De där rödbetorna var ju väldans goda...

Winnie The Pooh sa...

K: Hoppas du la märket till att jag totalt negligérade kommentaren om "hyllorna" som spanats in...

K sa...

Fru R: Middag låter utmärkt. Bara att börja lobba hos Herr & Frau J. Då kan vi ju titta på M:s ritningar för väggakvariet också när barnvagnar och annat spännande är avhandlat.

Några hyllor spanade vi aldrig in, däremot provsatt vi ett antal toastolar.

M sa...

Middag låter utmärkt. Men jag tycker det är synd att hela tiden behöva lobba för att Frau J skall stå i grytorna.
Mitt förslag är istället att Ks man lagar maten och K serverar vid vårt bord hemma i Pensionärsgettot.

Winnie The Pooh sa...

Fantastikt förslag!
Mail är mottaget och skall besvaras!