8 februari 2009

Vi bygger ut!

När familjen nu blir större kräver det att även boytan blir större. Vem vill trängas på 87 kvadrat?
I onsdags var vi och inhämtade lite nödvändiga råd och information från Brf:s styrelse om vindsbyggande.
Konstaterar att vi behöver dra om ventilationen. Så det blir checkpoint ett.
Steg två. För att sen inte hålla på och inreda vinden i vinterkylan behövs det isoleras och sättas ett nytt innertak. I detta skede är det ju även lämpligt att klämma in de tilltänkta takfönstrena.
Idag har jag ägnat tiden åt att räkna ut hur mycket isolering som går åt och gogglat på snygga takfönster.
Etapp tre blir att ta upp hål i befintlig klädkammare och måtta ordentligt för att beställa en U-trappa som skall leda oss upp till etagevåningen.
Utöver detta skall det ju snickras upp lite mellanväggar och ett nytt badrum på ovanvåningen. Kan nu meddela att denna toalett skall vara inredd innan projekt renovering badrum på nedervåningen tar vid...

Tur att det inte tar så mycket tid det där med att sköta om ett barn, för mitt tidsschema för sommaren och hösten är redan spräckt.

För övrigt kommer badrummet se ut så här:


5 kommentarer:

K sa...

Jag tycker inte riktigt om att du skriver i jag-form. Vem var det egentligen som räknade ut isoleringsytan?

Anonym sa...

Det där med att det inte tar någon tid att sköta om ett barn, där får du nog tänka om lite tror jag. Mvh Emma (mårtensson)

Winnie The Pooh sa...

Ha, ha, ha!
fast det är ett ganska snyggt badrum...

K sa...

Fru R: Akvariet kommer vara i badrummet på nedervåningen...

Villa Rylin/Månsson sa...

Hallojsan, hoppas allt är bra med er! Etagevåning det låter tjusigt!! Vad jag undrar är vad ni använt för program för att få badrummet i 3d? Eller har någon hjälpt er? Kram på er /Anders