9 februari 2009

Mmm knäckkakor

Eftersom mina skånska forskarkollegor kommer på besök till Göteborg i morgon så tyckte jag att det kunde vara smart att bjuda dem på något gott som en muta och så att de kanske glömmer bort hur lite jag egentligen har jobbat på vårt gemensamma projekt. Alltså har jag ägnat kvällen åt att baka. Först chokladmuffins, och sen knäckkakor. Jag googlade på knäckkakor för att hitta en bra bild att lägga på bloggen, men efter 4 sidor med andra sorters olika kakor så gav jag upp. Knäckkakor verkar vara ett gångbart namn i kakvärlden. För min familj innebär det i alla fall dubbla havreflarn med chokladkräm mellan. Jättegott, och en favorit för både mig, lillebror, moster U och de flesta andra i min närmsta släkt. Även M har blivit förtjust i dem, men han gillar i och för sig de flesta kakor. Så, för er som känner er sugna finns det 10 kakor kvar efter att kollegorna fått sitt. Några spekulanter?

4 kommentarer:

M sa...

JA, Jag är spekulant. Eller spekulant. Jag kräver som äkta make att alla oätna kakor tillfaller mig.

Winnie The Pooh sa...

Jag nöjer mig med smulorna från M´s bord...

Anonym sa...

Om ni kan skicka dom till linköping så är jag intresserad!

Hitta en bild på dom också, jag har uppenbarligen bättre googlingskunskaper än min syster.
http://3.bp.blogspot.com/__jYmJK0wBhk/SN1O-iHJapI/AAAAAAAABBc/pob9FU2Rjqo/s320/IMG_1372.JPG


//Lillebror

K sa...

M: Skulle inte du sluta med kakor?
Fru R: Då blir det inte mycket över till dig...
Lillebror: Kan nog bli svårt, men kommer du till Lidköping i helgen så kanske...