21 februari 2009

M, komplimanernas mästare

Igår efter jobbet klippte jag håret, samt fick det fönat och fixat. Sen var jag och tog passfoton till visumansökan som jag tänkte lämna in på måndag och efter det hade jag bestämt träff med min man på stan inför kvällens bio. Jag kände mig rätt så snygg, nyklippt och stylad som jag var och funderade över om han skulle bli överraskad eller kanske komma med någon komplimang om min nya frisyr. Det första han säger när vi möts är ett skrattande: "Har du varit och tagit passfoton nu?" Jag nickar och tänker att han menar säkert att jag alltid brukar blunda på bild och svarar: "ja, men jag blundade inte, och man fick inte ens le på kortet." Hans kommentar blir: "Jag tänkte mer på att du ser sleten ut". Tack för den herr M! Jag som inte ens hade mössa på mig för att inte förstöra frisyren, trots snöfall och kyla.

Inga kommentarer: