19 januari 2009

Hur spännande är en graviditet....

EGENTLIGEN.
Nu när nyhetens behag har lagt sig och framförallt vi änteligen har fått/vågat berätta för vänner, på jobbet lagt upp en länk på FB så att hela världen kan få reda på att vi ska bli föräldrar.
Hur spännande är det sen. Vi kan ju inte mala hål i huvudet på folk med alla våra nyvunna kunskaper som vi har kunnat läsa oss till om vad som händer i fosterutvecklingen under vecka 13. För antingen så har ni barn (och kan allt redan) kanske väntar ni oxå barn... och har läst samma kapitel... eller så kanske ni försöker ni få barn eller inte alls och då kanske man inte är intresserad om det hela.

Ärligt talat, det verkar inte som om v13-15 är så mycket high life... Så hur spännande kommer den här bloggen då att vara under de närmsta veckorna.

Antar att det kommer ta sig framåt i tiden. När magen börjar växa ordentligt. När K känner den första lilla rörelsen inifrån och sen när även kan kan känna hur det rör sig.

DET... jag skrev det. Känns väldigt opersonligt.
I början så kallade vi embryot för slemmet, det var ju inte mycket mer... men sen insåg vi att vi inte kunde hålla på att kalla det för slemmet... och efter MYCKET spånande hamnade vi på snoddas... vet inte varför.... men det börjar kännas lite fel även det. För var ska det sluta om vi fortsätter med det... Kanske blir tvungen att döpa barnet till Gösta och låta honom spela i folkparkerna runtom i landet. Förvisso skulle ju svärfar bli nöjd eftersom att han även skulle bli en framgångsrik bandyspelare. Tyvärr tror jag dock inte bandyn kommer vara den första aktiviteten jag försöker pracka på snoddas... jag kan ju knappt själv stå på ett par skridskor.

Så, kanske skulle utlysa en liten tävling. Jag behöver låt säga 5 alternativa fosternamn som man kan ropa in i magen för att tidigt försöka knyta lite fader-barn-band. När vi fått fem bra förslag lägger jag upp dem här till höger och så kan ni (mamma och svärmor och övriga som har vägarna förbi bloggen) få rösta på bästa namn...

Detta bara för att försöka öka intresset för bloggen under de tråkiga veckorna 13-15. Eller nåt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättegrattis till er!
Ett kärt namn som jag själv använde till bebben i magen var Knodden. Annars är just Bebben helt ok...
Men som du säger; slemmet kanske inte håller i längden :)

Kramar från Sandra

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS från oss i Linköping genom "Gammalmoster"! Grynet respektive Bulan var självklara namn för oss innan våra kanontjejer föddes. Får återanvändas! Jag trodde annars att det var "inne" nu att ta reda på kön direkt... Jag har förstått att många ("70-80-talister utan tålamod?") inte väntar till leveranstidpunkt utan ger barnet namn direkt.
Kram Carina

M sa...

Måste erkännas. Jag är bra nyfiken på könet, som den 70-talist jag är. Första natten efter vi hade fått bekräftelse på att det var nåt, så drömde jag om att det var en tjej. Sen har det smygit sig in tankar om att det ändå kanske är en kille.
Hmmm Bulan. Det förpliktigar ju att vi flyttar till norrland och bosätter oss nära en slalombacke. Undrar just om de har konstsnö i Ullaredsbacken.

Anonym sa...

Jag kallade min mage för "Skrutten" sen att det var en "skrutta" som bodde där spelade inte någon roll, hon går under namnet skrutten fortfarnade 9 månader efter hon tittade ut

//Louise