5 april 2009

Jag = tondöv

I helgen har vi varit på besök hos mina mostrar med familjer och min bror i Linköping. Mycket trevligt att träffas igen.

Moster C:s familj hade införskaffat ett Singstar och kombinationen av sång och tävling var alldeles för lockande för att jag skulle avstå. Så, genom att muta M med löften om att han ska få köpa platt-TV till hösten (förstår i och för sig inte varför han vill ha en, men det kanske ingår i den manliga genuppsättningen) ställde han upp i en duell mot mig. Eftersom jag normalt anser mig vara betydligt mer musikalisk än M var jag snäll och lät honom välja låt. Jag föreslog till och med att vi skulle sjunga något av Lars Winnerbäck eftersom det är M:s favorit. Jag var ändå ganska säker på seger. Vad som händer är i stället att M utklassar mig totalt och får mer är än tre gånger så många poäng som jag. Dessutom klassade spelet mig som tondöv. Det måste ha varit något fel med min mikrofon...

Inga kommentarer: