19 mars 2009

Andra intervjudagen

Idag var vi på ett tryckeri och intervjuade. Den kemikalieansvarige, som vi skulle intervjua var sjuk, så ägaren och hans sekreterare pratade med oss i stället. De hade inte så bra koll kan man säga. När intervjun var nästan slut ställde Eric en fråga de inte kunde svara på, utan ägaren gick och hämtade - den kemikalieansvarige, som inte alls var sjuk. Sen intervjuade Eric honom också eftersom svaren från de andra två var ganska underliga. Mitt under intervjun gick strömmen i det huset där vi var. En teori är att de stängde av för att bli av med oss, en annan att de stänger av strömmen under lunch för att spara på elen. Att sitta med under intervjuerna är lite konstigt, jag förstår ju inte ett ord av vad de säger utan försöker bara iaktta och skriva ner vad jag ser, och kanske sammanfatta vad de visade oss på rundvandringen i fabriken. Men antagligen så känner de sig än mer obekväma med att det sitter en tyst vit tjej som tittar och antecknar hela tiden.

Idag har vi bland annat ätit Pekinganka och kräftor. Jag tror inte att jag kommer behöva svälta på den här resan :-).

3 kommentarer:

GANSKA LAGOM sa...

Jaa! Vad roligt att ni bloggar! Kul att följa er och det framtida nedsläppet! =) många kramar till er båda, eller alla tre! =)
Marie

Anonym sa...

Är lite avundsjuk på dig när du är i Kina. Det är vår bästa resa och upplevelser hittills och som sagt, svälta behöver man inte. Det är mums.
Juldagsmamman

M sa...

Är du avundsjuk. Du fick ju resa med juldagspappani sällskap. Hennes make får ju snällt sitta hemma och vänta. Det är avundsjuka.