24 mars 2009

Missa inte

Lördag den 28 mars har varit inbokad i min almanacka sen i oktober förra året eftersom jag så gärna ville gå på Martin Fogels konsert i Göteborg då. Nu kom ju en Kinaresa före, och det skulle ju vara lite konstigt att åka hem tidigare med motiveringen att jag ville gå på konsert. Men för er lyckliga människor som är kvar i Göteborg på lördag så rekommenderar jag varmt Hagakyrkan där han och den utmärkta flöjtisten Ann Elkjär uppträder kl. 14. För de som inte vet vem Martin Fogel är så är det en av Sveriges bästa klassiska gitarrister. Han är baserad i Tokyo, men kommer varje år hem till Sverige för att ge ett antal konserter, bl a anordnar han Lidköping Music Festival (som tyvärr äger rum precis när Snoddas beräknas komma ut).

Här i Kina är youtube censurerat, annars skulle jag lagt upp videon här. Men lyssna via den här länken: http://youtube.com/martinfogelguitar

Underbart vackert!!!

Inga kommentarer: