2 mars 2009

Ny omröstning

Jag har hört att det ska vara bra att sjunga för magen, att barnet då känner igen sången efter födseln och blir lugn och harmonisk av att höra den. Efter babykonsultationen med Fru R i lördags har jag fått bekräftat att det stämmer och faktiskt funkar. Nu är bara frågan: vad ska vi sjunga? Jag har lagt upp en ny omröstning på bloggen, så passa på att rösta. Just nu är alternativen

  • Vyssan lull: en klassiker som både jag och M har minnen av att ha hört någon gång i barndomen
  • Sov du lilla videung: en fin klassisk vaggsång
  • Sov i ro/Sov så sött: på rekommendation av Fru R
  • Grävskopan: M:s paradnummer
  • Flottarkärlek: Snoddas paradnummer

Naturligtvis finns det många andra fina visor som man skulle kunna tänka sig som till exempel Lyckans land som är en av mina favoriter. Kom gärna med fler förslag, så har vi mer att välja på. Precis som förra gången är omröstningen bara rådgivande - vi gör ändå som vi vill i slutändan.

7 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Oj då... Nu känns man inte alls som nå´n besserwisser...
Tja, Maxxon gillar fortfarande sov så sött och hans stackars syster som aldrig blev sjungen för i fosterstadiet, skiter högaktningsfullt i allt vad vaggvisor heter; hon gillar "Kaninen som spelar" (speldosan)och prinsessboken.
men jag röstar ändå på grävskopan, för då kan ju pappsen kompa!

Anonym sa...

Varför är inte Lillan kom till jorden med? Den måste ju ändå vara din favorit K. Mamma

Anonym sa...

ta Vyssan lull, det är för mig en riktig Franssonvisa, jag hörde bara den hos dem, men jag tyckte nog att den var lite hemsk, vem var egentligen den där vandringsmannen???

K sa...

Mamma: Men det är ju bara för att jag är född i maj. Vi kan ju inte sjunga "det var i juli eller augusti när solen sken". Och tänk om det inte är en tjej, kul för en kille att bli kallad lillan.

Anonym sa...

Hur tänker du då med sov du lilla vide än så är det vinter? Mamma

Rockulle sa...

Oj, jag röstade fel. Jag trodde ni hade skrivit fel så jag röstade på "Sov i ro" men jag menade "Ack hur skön, slumra in...". Den är underbar.
Blir det en kille så ska jag sjunga "Sov du lille prinsen min" för er son. Den är fin! Den sjöng pappa Kent för C och nu sjunger vi den för E.
Fast nu är nog fel ord. E vill hellre höra "Hardrock Halleluja" som godnattsång...
Kram /U

Anonym sa...

Hej!
Jag sjunger sov så sött ... för Folke, men kan inte hela så jag har hittat på slutet och skrattar gott varje gång jag sjunger den för att det är ett så roligt slut... Jag röstar på att hitta på en egen text till en gammal klassiker - då blir det personligt. Fin blogg ni gjort och grattis till tillökningen!
/Sofia