7 mars 2009

Cravings

Som gravid är det ju ganska vanligt att man drabbas av ett ostoppbart begär efter någon speciell maträtt, godis eller liknande. Detta drabbade oss i går kväll. Strax efter kl. 8 när vi bänkat oss framför TV:n hörs glassbilens tutande utanför fönstret. Direkt kommer utropet: Jag vill ha GLASS!!! NU! M springer ut för att handla av glassbilen, men hittar den inte och kommer in tomhänt. Den närmaste timmen blir så en enda dimma av glassbegär, gnäll och tjat. Även annat gott som inte finns hemma kommer på förslag som alternativ, men i brist på annat så äter vi var sin blodapelsin. Klockan 9 är det helt omöjligt att tänka på något annat än glass, ögonen är glansiga och bara skriker: Jag behöver glass! Till slut ger jag upp, tar bilen och åker till ICA Maxi för att köpa glass till min behövande make. Hans lättnad när jag kommer hem med glasspaketen är obeskrivlig och han äter girigt under tystnad. Äntligen!

4 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Åh , det är fantastiks det här med graviditet, särskilt när den drabbar män!

Winnie The Pooh sa...

Tror du han kommer få foglossningar också?

M sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
K sa...

Fru R: Förmodligen kommer foglossningarna när som helst :-)