21 mars 2009

PANIK

En hysterisk folkmassa stormar in. Värre än Gekås. Vi står i kö i tjugo minuter och ser hur kön bara växer bakom oss. M som har lurat med mig (M) har strategin klar. M frågar om jag har med mig tillräckligt med kontanter. Jag börjar må lite illa. Hur ska detta sluta. Alla mammor kommer slita mig i stycken för att jag råkade lägga fingrarna på en body som de bara var tvugna att ha. Det lyser panik i mina ögon.
Lite försiktigt glider jag med folkströmmen in mot leksaker, babysaker, bilbarnstolar, kläder, vagnar och allehanda bröte. M har redan roffat åt sig en cykel, gummistövlar och dyker upp med två stycken bärselar. En till mig och en till Å. "Här en sån behöver du."
Jaha...

Efter att lite vilset rotat i en hög med saker letar jag mig fram till kläderna. Utan att egentligen veta vilka storlekar som gäller håller jag upp ett klädesplagg för 1-åringar. Nähä... En trappa upp skulle jag visst. Tack och lov. Skylten Newborn förklarar att jag borde plocka runt bland dessa grejer. Både M och Å sluter upp och hjälper mig att samla ihop en hög med kläder. Unisex ska det vara.
Jag checkar ut mig hos Ks före detta kollega Maggan. Hon tittar lite konstigt på mig och frågar om det är till mig. Jaaa... "Det har jag inte hört nåt om." Jag lovar att K ska höra av sig och faktiskt visa upp sig på sin gamla avdelning nån gång.
Nöjd med att för första gången handlat babysaker ramlar jag ut ur lokalen med avlagda secondhandbabykläder för ett samlat värde av 194 kronor.

4 kommentarer:

K sa...

Jag är stolt över dig!!! Kom du ihåg babysitter?

Miasworld sa...

Hahahaha, nu sitter M och svettas för att han inte kom ihåg babysitter :) Eller?

Anonym sa...

Jag som är rutinerad borde väl ha roffat åt mig minst 2 babysitters, men det var ju som sagt lite virrigt.... Sorry Kristin

Winnie The Pooh sa...

Well done, M! Mycket imponerad!
Skötväska? Ni har väl funderat över vilken skötväska ni skall gå på? Väldigt viktigt för imagen.
Personligen var jag högst otrendig och höll mig till den hederliga gamla Babybjörn-väskan, som för övrigt finns kvar om ni vill låna?
Helt seriöst så var den faktiskt riktigt bra!