26 mars 2009

Det räcker nu

Det har varit några intressanta veckor i Hong Kong och Kina, mycket jobb, men förmodligen med användbara och också lite överraskande resultat. Vi har också hunnit med att turista litegrann och provat på en massa kinamat. Men nu räcker det... Det är inte så spännande att bo på hotell hela tiden och inte kunna välja själv vad man ska äta till frukost. Att ha folk som hela tiden knackar på dörren och ska bädda sängen, hämta tvätt, fråga om jag vill ha room service eller bara dra för gardinerna blir också lite påfrestande i längden. Eric är en bra kille, men det kan bli lite jobbigt att plötsligt tillbringa all tid med någon man knappt kände alls innan vi åkte. Jag saknar M och mina kollegor och att kunna se när det blir vår på balkongen. Så det ska bli väldigt skönt att åka hem. I morgon börjar hemresan med första etappen till Hong Kong, sen åker vi vidare till Sverige på lördag. Min man har lovat mig våfflor på lördag kväll till fotbollen (som jag förmodligen kommer sova mig igenom) och dessutom frukost på sängen på söndag. Fil och müsli och apelsinjuice som inte är som saft. En bättre värld helt enkelt!

Inga kommentarer: